en bra dag..

Idag har dagen varit bra från början tills nu, tror inte att de kan bli mycket bättre nu, vad skulle då kunna hända? =) Imorse började det bra med en lite sovmorgon för hela familjen, jag började inte skolan fören 9 och Nicklas kunde flexa så han körde härifrån vid kvart i 8. Jag och Josse tog en frukost här hemma innan vi körde till skolan och väl i skolan hade vi en föreläsare som pratade om Piva och även lite om avd 19 och 26 där jag ska vara och göra min praktik nu v 48.
Ja kan säga att jag var lite skeptiskt till att vara på sjukhuset igen samtidigt som jag hela tiden tänkt sedan jag började läsa till undersköterska att jag vill göra min praktik på Piva. Efter föreläsningen kan ja säga att jag var lycklig, jag har valt helt rätt avdelningar! Så som hon pratade om dom iallafall så känns det helt helt rätt! Det ska bli sjukt intressant att få träffa personer med olika psykiska sjukdomar. Där finns personer från 18 och upp med affektiva störningar det vill säga ätstörningar och bipolär sjukdom.
Den andra avd är för 65 + och för de som är djupt deprimerade och så kan där även ligga inne personer med psykoser. åhh jag är sjukt taggad nu ska ni veta.

Nu precis fick jag även ett mejl av min sjukvårdslärare, har varit lite besviken efter ett kort samtal med honom över att han skulle sätta G på mig i kursen. Jag bad om att han skulle kolla på mina uppgifter igen och detta var för ca 2 veckor sedan, igår tjatade jag lite på stackars honom igen och idag kom det efterlängtade svaret efter att han kollat på det igen, jag får VG! :) Detta kan ju verka konstigt för många att jag inte är nöjd med ett G men jag vill sträva efter högre betyg och har verkligen kämpat för det i denna och så många andra kurser så nu känns allt bra igen :)
Detta anser jag vara en perfekt dag! Hoppas inte det vänder nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0