Nya ord att lära

Här ska läras in nya ord minsann, men gud va svårt det är med vissa ord alltså. Det är ju inte så att man går och säger fyy vad jag känner mig adipös eller jag har lite cyanos. :) Mest sjukhussnack det där och betyder fetlagd och blå naglar/läppar. jaja de kommer så småningom. På fredag ska vi ta venprover och träna att sätta kateter och lite sånt. Ser fram emot det fast jag måste erkänna att jag är sjukt rädd för att sticka någon så ja kanske svimmar :S
Nu ska jag sätta mig ner och plugga lite så att jag inte halkar efter nåt. Förstå vad mycket man missar om man är borta en lektion. Inget att rekommendera om man vill klara kursen utan att slita ihjäl sig.
Till middag sen tänkte jag göra en fiskgratäng, vet att Nicklas har sagt att han inte tycker om det men tror fortfarande att han sa det för att han va sugen på nåt annat så jag ska minsann få han att äta min fiskgratäng. Vi behöver äta mer fisk här hemma, vi är alldeles för slarviga med det.




Den ser sjukt god ut och så kommer inte min se ut men man kan ju önska att den hade sett ut så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0